Hemgjord hårkur.

Är det inte underbart när man skämmer bort sig själv? Det är väldigt enkelt och oftast hittar du de bästa produkterna hemma i ditt skafferi.

Jag kände att jag behövde mjuka upp mitt hår lite. Det är väldigt lätt att det blir torrt och risigt eftersom jag slingar håret blont.

Det enda jag behövde var:
- Naturell yoghurt
- Honung
- Ägg



Jag blandade ihop lite yoghurt med en tesked honung och en äggula. Därefter masserade jag in det i håret och täckte över med en plastpåse. Efter ca 20 minuter sköljde jag ur håret och tvättade det med schampoo. Håret kändes väldigt lent och fräscht efteråt.

Receptet är hämtat från Cosmopolitan.

Där finns även kurer för:
- Glansgivande
- Kicka igång håret
- För torr och fjällig hårbotten
- För torrt hår
- För att ta bort fett hår


Kolla in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0