Lasagne

Ingredienser:
Färska lasgneplattor
500g köttfärs
100g bladspenat
2 klyftor vitlök
Dolmio pastasås - extra kryddig
Riven gratängost

Vit grundsås
2msk smör
3msk mjöl
4-5 dl mjölk
salt, peppar


Sätt ugnen på 225 grader.
Stek köttfärsen. Hacka vitlöken och blanda den med bladspenat i en kastrull.
Tillsätt köttfärsen och pastasåsen, låt koka upp.

Låt margarin smälta på svag värme i en kastrull.
Ställ bort kastrullen och blanda ner mjölet.
Tillsätt all mjölk och låt den koka upp.

Smöra en ungsäker form.
Lägg först i ett lager av köttfärsåsen,  lite vit grundsås och därefter lasagneplattor.
Gör den proceduren tills formen nästan är full. Avsluta med ett lager vit grundsås(ungefär hälften av det som var från början) och lite riven gratängost.

Grädda mitt i ugnen ca 20 minuter. Servera med sallad.


Kommentarer
Postat av: Carro

Tack för din kommentar. :)

JO, jag vet. Men alla bara snackar skit om det, och jag ville att alla skulle få klart för sig vad det handlade om. Men bara för att man berättar en sak, så får man fan för det istället.

Så vad man än gör, så är det fel!

Ingen som är nöjd nångång?

Men jag orkar inte bry mig.

Jag mår skit dåligt över det jag gjort, och inte blir det bättre att få massa dumma kommentarer om att "så kan det inte ha gått till, så är inte en sån abort" "Man kan inte se hur fostret är utvecklat vid den tiden", HALLÅ? jag var väl för fan med när jag gjorde den? jag var inte medvetslös, jag hade egna ögon att se med.

Och varför ljuga om en sån sak?



Ajaa, skit samma. Jag har min mamma och massa andra vänner som förstår iallafall. :)



Men det är en brud som skrivit om mitt privatliv i hennes blogg. Kanske 2% av hela hennes blogg om mig, som är SANT, resten har hon hittat på eller tror sig ha förstått rätt, medans jag säger hon missförstått.

Jag anämlde henne iallafall och inläggen är borta som tur är. Men det tog i hjärtat när jag läste de.



Men får se om jag sätter lösen. Du märker väl:)

men bara säga till om du vill ha de :)

2008-11-09 @ 19:52:17
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: maria

fin blogg :)

2008-11-09 @ 20:05:32
URL: http://askojan.blogg.se/
Postat av: SussieK

Sv: tack så mycket :)

2008-11-10 @ 09:56:49
URL: http://sussiek.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Ja, verkligen. :)

2008-11-10 @ 10:06:50
URL: http://jeniq.blogg.se/
Postat av: Fia

Ser smarrig ut

2008-11-10 @ 13:58:18
URL: http://sofsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0