Tacopaj

Ingredienser
125 g smör
3 dl vetemjöl
1 msk pressad citronsaft
2 msk vatten
500g köttfärs
tacokrydda
2 dl crème fraiche
2 msk majonäs
1 rödlök
8 cocktailtomater
riven ost


Finfördela matfettet i mjölet till en gryning massa. Tillsätt citronsaft och vatten.
Arbete raskt ihop allt till en deg.
Lägg den kallt att vila i ca 30 min.
Tryck ut degen i en pajform och nagga den i botten. Ställ den kallt att vila i ca 15 min.
Förgrädda pajskalet mitt i ugnen på 200 grader 10-15 min.
Stek köttfärsen, häll i tacokryddan samt 1 dl vatten.
Rör ihop crème fraiche, majonäs, rödlök och tomaterna.
Häll köttfärs blandningen över pajskalet. Därefter häller du över smeten, som ska läggas i mitten av pajen.
Strö över lite riven ost.
Grädda i nedre delen av ugnen 20- 25 min.
Serveras med grönsallad.


                               Tack för tipset Emelie!

Kommentarer
Postat av: Krille

Jösses! Satsar du på världsrekord i grenen "världens minsta text på sin blogg" lr!? hehe!

2008-11-24 @ 10:34:00
URL: http://brallorochpannkaka.blogg.se/
Postat av: Ellie

Gud vad god den ser ut ^^

2008-11-24 @ 21:34:57
URL: http://estella.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0