Galet.

Igårkväll blev det ena värre än det andra.
  Det började på Trädgårn, där hade vi kul och dansade till bra musik. Men så kollar man runt omkring sig och inser vilka småttingar det är där. Enligt hemsidan är det ju rek. 22 år. Det var knappt att man hittade någon över den åldern.
 När vi varit där i ca 2 timmar var det dags att ta sig till Gretas där "Tusen och en Schager" skulle ha sin spelning. Det ösregnade ute så vi tänkte först ta en taxi dit. Tror ni vi fick tag i en taxi? Nej, och inga paraplyn hade vi med oss. Så vi var lagom blöta när vi kom fram. Väl inne på Gretas var det hur gó musik som helst, men det var en helt ny upplevelse för mig. Det var min första gång på stället och jag måste erkänna att man kände sig lite obekväm. Spelningen var iaf grym, ni som inte var där missade något. Hände en liten incident på scenen bara. Det började med att en kille kom upp och började strippa, efter en kort stund stod han där, helt näck. Anna, sångaren i bandet kom av sig lite, fick ut nåt i stil med "Var e vakterna?", men inga vakter dök upp så de fortstatte spela med den nakne grabben på scen. 
  Efter deras spelning var det dags för mig, Emelie och Louise att åka hem. Först gick vi in på Mc'donalds och käkade lite nattamat. Där var de flesta svinfulla och odrägliga, men vi fick slängt i oss maten och stack till bussen. När vi väl är på Nils Ericsson terminalen inser vi att vi missat bussen med 5 min och nästa skulle inte gå på ett bra j*vla tag. Emelie fick tag i ett par kompisar som var jättesnälla och kom och hämtade oss.
 Det var jätte mycket vatten på vägarna så vi fick vattenplaning ett antal gånger, sista gången var vi nästan i Nödinge. Bilen dör mitt på 45:an och vägrar starta, men de fick flyttat in den på någon Däckservice. Där stod vi ett bra tag och killarna försöker allt de kan med att få igång bilen. Sista nattbussen kör förbi oss. Vi försöker hitta en lösning på hur vi ska komma hem, så jag ringer min mamma (eftersom jag visste att hon jobbade natt och förmodligen var vaken), Magnus ringer och väcker sin mamma som ställer upp och hämtar oss. När vi står där och väntar kommer en väktarbil, Magnus fick fjäskat till sig så att han körde oss. Han släppte av mig i Nol och sen de andra i Älvängen där nästa skjuts väntade. Jag var helt slut när jag kom hem, Var nog hemma runt halv 5. Väl hemma var det bara tvätta bort sminket, dricka ett glas vatten och sen hoppa ner i min sköna säng.
  Galen kväll va?

  


Kommentarer
Postat av: yohanna

tipsar definitivt barcelona! Det är så sjukt underbart :) men de andra städerna är ju sjukt bra också!! tror de blir bra vad ni än väljer!

2008-10-26 @ 13:34:32
URL: http://yohannaespinozaberg.blogg.se/
Postat av: marica

Vet inte vad du menade gjort som du sa

2008-10-26 @ 14:25:10
Postat av: Clara Sjögren ♥

Hej ♥

Hoppas du får en riktigt bra söndag ! :D

2008-10-26 @ 14:30:01
URL: http://clarasjogren.blogg.se/
Postat av: Alina

Godagens! kikar in:)

2008-10-26 @ 14:32:11
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Clara Sjögren ♥

Tack detsamma ♥

2008-10-26 @ 15:04:06
URL: http://clarasjogren.blogg.se/
Postat av: Louise

tack för en trevlig kväll men helt sjuk var den hehe

2008-10-26 @ 15:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0