Havet och krabbrace är det nya.

Vad underbart väder vi har haft i några dagar nu. I onsdags tog vi farväl av Niosha, väldigt väldigt tråkigt. Nu är hon tillbaka i Usa och vi lär inte få se henne på ett bra tag:( Vi satt och pratade och åt lite gott kvällen innan hon åkte, inne på Vasastan. Himla mysigt ställe, och det har väldigt god bakpotatis med räkröra där. Det är något jag starkt rekommenderar!  Kvällen blev väldigt sen och jag var nog inte i säng förrän kl.1(något som inte är så vanligt)
  Niosha kommer tyvärr inte att vara här när den lille kommer, men jag har lovat att lägga upp en massa bilder på bloggen. Avstår nog ifrån att lägga upp för många på facebook.

Nu till något lite roligare, igår och idag har vi varit vid havet och badat. Aröd närmare bestämt. Gud va härligt det är att vara vid havet. I vattnet var det sådär lagom kallt. Vi försökte lära grabbarna att flyta. Första dagen gick det inte alls, då sjönk bara benen ner. Idag däremot gick det bra för dem, måste bero på all öl och sprit de hällde i sig igår;)

Vår största sysselsättning har varit att fiska krabbor istället för att ligga och pressa i solen. En himla rolig sysselsättning måste jag säga. Det var första gången Fredrik fiskade krabbor och han förstod inte alls vad vi skulle med klädnypor och tråd till. Stockholmare har inte koll på dessa skatter vi har här på västkusten. Första gången han skulle kast i betet så halkade han och ramlade i vattnet, jag skrattade så jag höll på att kissa ner mig.

Nu hoppas jag på att det blir lika fint väder imorgon så det blir en till dag vid havet:)

Sköt om er!




Ni får ursäkta kvalitén på bilderna, de är tagna med mobilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0