TENS

"TENS, Transkutan Elektrisk NervStimulering, är en metod för smärtlindring som bygger på stimulering med svaga elektriska strömmar. En batteridriven apparat överför via ledningar ström till plattor som sätts på kroppen." - Wikipedia

Under min graviditet drabbades jag av en väldigt ryggsmärta. Detta berodde på att jag blev framtung och fick en helt annan hållning än vad min rygg är van vid. Jag fick tipset att besöka en sjukgymnast och av henne fick jag bland annat låna en Tens- apparat. Det är väldigt skönt för ryggen, känns som små stickningar i som bedövar smärtan. Den ska tydligen vara bra att använda när man börjar få värkar, kommer använda den flitigt innan det är dags att åka in till sjukhuset.



Jag har även sett att man kan ha väldigt roligt med denna apparat, detta är något jag inte kommer testa men ni ska få se klipp på vilka tokigheter man kan hitta på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0