Borta bra men hemma bäst.

Det uttrycket stämmer så väl. Jag har haft en jätte trevlig vecka i Stockholm, men det är allt bra skönt att vara hemma igen. Men dagens hemresa gick inte som vi räknat med. Jag och Fredrik hade tänkt att vi skulle åka förbi Lager157 på vägen hem så vi åkte strax efter 10. Då beräknade vi att vi skulle ha ca två timmar på oss innan affären stängde. Men icke sa Nicke. Vi hamnade i VÄRLDENS bilkö, det hade skett en masskrock på E4:an med 10 bilar inblandande så där satt vi i vår lilla bil och rörde inte oss en meter på nästan 2 timmar. Shoppingen fick vi hoppa över, hoppas på att åka dit innan  jag börjar jobba igen.

Men jag har hunnit med lite shopping i Stockholm. Äntligen hittade jag mitt Wii Fit, det verkar som att det är slut överallt. Sen fick jag köpt en topp från Gina, ett par shorts till fotbollscupen den 12:e och sen en vardagsrumsmatta på Mio.

Nyår har jag också hunnit med där uppe. En lyckad sådan. Vi började kvällen med att laga en underbar middag. Vi hade dukat långbord och på menyn hade vi fläskfilé fyllda med Bonjour vitlöksost, hemmalagade potatisklyftor och en kall, fräsch sås gjord på crème fraiche, sambal oelek, vitlök och olivolja. Sååå smarrigt det blev. Till efterrätt serverades rabarberpaj med vaniljsås, men den serverades inte förrän efter 12- slaget.
   Jag somnade runt 6 och dagen efter mådde man som man förtjänade, mer behöver jag väl inte säga.

Nu är klockan alldeles för mycket och det är dags för mig att sova, men innan det så ska jag bjuda på ett par bilder från resan.








Kommentarer
Postat av: kajsamedk

sicka snygga naglar! jag hade nästan likadana, fast silvrigt! :D så snyggt! gott nytt år förresten.

2009-01-08 @ 14:24:51
URL: http://kvf.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snygga nyårsnaglar! : )



EC

2009-01-11 @ 23:12:46
URL: http://emcosu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0