Prövningar.

Åååh, vilken mysig kväll vi hade igår. Satt och små- åt hela kvällen, det var så gott att man inte kunde låta bli.
  Vi har nu varit tillsammans i 4 år och jesus vad tiden har gått fort. Resan har varit lång och som i alla förhållande så går det upp och ned hela tiden.

I början tyckte jag det var jätte jobbigt när han bodde uppe i Stockholm, man pendlade så gott man kunde samtidigt som man försökte hänga med i skolan. Visst har det varit kul att tillbringa helger i Stockholm, då det är en väldigt vacker stad, men förhållande på distans är verkligen ingen lätt prövning. Vi grejade det självklart och sommarn 2006 flyttade han ner hit.

När vi flyttade till vår första lägenhet kom nästa  prövning. Då skulle alla sysslorna delas upp och man försökte få en någorlunda balans. Men det var inte lätt att få in rutiner som att veckohandla och planera matlagning varje dag. Det blev mycket pizza- ätande och det  var alltid ett ständigt tjöt om vem som skulle ta disken. (som hann växa till ett berg) Det bästa köpet var när vi köpte vår bänkdiskmasking, ett tips till er andra som också har dessa onödiga diskussioner.

Det senaste året tycker jag allt bara har blivit bättre och bättre. Man har börjat lära sig och acceptera varandras brister. Jag tycker att jag personligen har blivit en mycket lugnare  person, som inte får hysteriska utbrott. Ja, allt har blivit mycket bättre så jag ser en ljus och lång framtid för oss tillsammans. Snart får vi även ett tillskott i familjen, det blir nästa prövning och jag tror vi klarar det galant.

Älskling, jag vet att du kommer läsa detta då du är en av mina trogna läsare:

" Jag älskar dig och hoppas på en lång framtid tillsammans med dig :) "


Tio röda rosor från Älsklingen


Bild tagen med mobilen och därav den dåliga kvalitén. Gott var det i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0