My sisters keeper.

Eftersom jag är så besviken på filmen igår tänkte jag att jag skulle rekommendera en annan film, My sisters keeper.

Det är en av de finaste filmerna jag sett den senaste tiden. Det handlar om en familj där dottern i familjen blir svårt sjuk i leukemi vid två års ålder. Eftersom ingen närstående kan donera organ bestämmer sig föräldrarna för att skapa en medicinsk perfekt donator, vilket resulterar i en lillasyster vid namn Anna.
  Men tretton år gammal fattar Anna ett beslut som kommer att vända upp och ner på familjens liv; hon vill inte längre vara donator. Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldrarför att få kontroll över sin egen kropp, samtidigt som hon förstår att detta kan leda till Kates död.

Det är en sorgsen film och man får gång på gång torka tårarna som rinner ned på kinderna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0