Ingen trevlig lördag.

Dagens färgning kan sammanfattas med ETT ord: KAOS!!

Det började redan igår när jag stod i affären och skulle välja färg. Jag har sagt i en månads tid att jag ska testa att färga mitt år i en naturblond nyans, men av någon konstig anledning fick jag för mig att det inte kommer bli någon större skillnad med den. Istället köper jag 2 paket i färgen "Mellanblond".

Idag slängde jag i färgen lite snabbt när Linus låg och sov. Jag behövde bara använda den ena förpackningen och redan efter 5 minuter ser jag att det här kommer sluta väldigt mörkt. När jag var klar och hade sköljt ur färgen och fönat håret såg det BEDRÖVLIGT ut. Jag får panik och känner att jag måste göra något snabbt så jag ringer och frågar affären om man kan få byta den ena förpackningen och det gick bra.

Jag slängde på mig kläder fort som fan och cyklade iväg till affären(med uppsatt hår självklart) Väl hemma slängde jag i den färgen jag skulle köpt från första början, dessvärre tog det inte så mycket. Blev ju lite ljusare men jag är långt ifrån nöjd. Imorgon får det bli en tripp till H&M och köpa hem ett nytt paket med ljusa slingor.

Det kommer väl sluta med att jag inte har något hår kvar när jag är färdig men men...


Så här ser jag ut i håret (Ni som kommer ihåg hur mitt hår såg ut när jag färgade håret hos frisören första gången, så ser det ut nu)

Tur att middagen blev lyckad i alla fall.

Nu ska jag dränka mina sorger med en Marabou Digestive, medans Fredrik är och kollar på MMA i lisebergshallen. Denna bild fick jag skickad till mig alldeles nyss.


Kommentarer
Postat av: niosha edalat

hallåååå det blev ju snygggt....jag tycker om ask blont (ser ut så) lite hightlights i och det kommer bli skitsnyggt....i somras var ditt blånda hår nästan vitt och jag tycker att du kommer se ännu bättre ut i lite mörkare blont färg

2010-03-28 @ 01:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0