Lika lång som han är tjock.

Idag har varit en lång och händelserik dag.

Dagen började med att jag blev väckt kl.7, sen promenerade jag och Linus bort till öppna förskolan vid nio. Där var det lek och stoj och man märker att Linus trivs där som fisken i vattnet. Han älskar att titta på det andra barnen och sedan leker han för fulla muggar. Sångstunden är dagens höjdpunkt, då strålar han som en solstråle och sjunger med så gott han kan(kommer mest bara joller). Att vara där i tre timmar tog kål på honom och det slutade med att han däckade i mitt knä.

Efter vi varit där tog jag, Marie och Malin en cirka 6 km lång promenad med barnvagnarna och lilla Laban. Under denna promenaden råkar vi ut för det lustigaste jag sett på länge. Vi träffar på en dam som var ute med sin hund och bakom dem går en jätte fin katt. Marie berättade att det var damens katt och att den alltid brukade följa med på långpromenaden med hunden. Katten går fram till Laban och luktar han på nosen varpå Laban luktar den i baken. Hade det varit en helt vanlig katt hade ju hunden skällt efter den varpå katten hade sprungit så fort den bara kunde, men i detta fallet var det snarare Laban som vek undan sig. Lustig situation som kanske inte alls låter lika lustigt i text.



Efter promenaden var jag helt slut. Kom hem och slängde mig på soffan, helst hade jag velat sitta kvar här hela dagen men icke. Vi åkte till BVC, Linus skulle ha 6 månaderkontroll och farbror doktorn var där. Han vägdes och mättes och som doktorn sa "Er son får högsta betyg, han kan göra allt det som en bebis ska kunna göra vid denna åldern." Sen fick vi höra från farbror doktorn att "han är lika lång som han är tjock" vet inte hur jag ska tolka detta men jag antar att det är bra. 
  Man märte att doktorn var en blåvit Ängel och han försökte varva lilla Linus men det ville han inte gå med på. Doktorn blev både nerpissad och utbuad(gallskrek) Vi fick fly rummet och klä på Linus kläderna så långt bort ifrån farbrorn som möjligt.



Nu sitter jag framför tv:n och kollar på "Rena rama Rolf", en riktig klassiker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0