Måndag och 17 maj. (Grattis Norge!)

Jahopp då var det måndag igen, ny vecka med nya utmaningar. Jag tycker veckorna bara rinner iväg och helgerna ska vi ju inte tala om. Det säger bara svisch så är det ny vecka. Denna veckan är min sista vecka som mammaledig och det är blandade känslor över den lilla tid som är kvar.

Det känns självklart lite jobbigt att jag inte alls kommer träffa Linus lika mycket längre. Från att ha varit med honom 14 timmar/ dag till att ses ca 3-4 timmar/dag är en jätte stor förändring. Och det får mig att känna en ledsamhet. Tur är väl att det inte är allt för många veckor kvar till semestern, den tiden ska jag ta till vara på.

Det som känns skönt är att jag kommer igång med träningen igen och att det ska bli jätte roligt att få tillbaka det sociala umgänget som man faktiskt har på en arbetsplats.

Nu till denna veckan som är kvar, det ska hinnas med en del. Idag var vi på öppna förskolan. 
Imorgon är det Sjunga- Gunga för sista gången. Det är också öppna förskolan fast för barn 0-9 månader. Det är en lite lugnare ljudnivå där och vi sjunger och fikar med barnen.

På onsdagska jag först på ett hemligt ärende, sen funderar jag på att ta mig en tripp in till stan när jag ändå är ute och åker. Skulle behöva köpa en BUS- spray och hårfärg. Och en VÄLBEHÖVLIG klippning. Håret är så slitet att det känns som svinto i topparna.

Torsdag är det dags för öppna förskolan igen. Denna gång blir den absolut sista för mig och Linus, vi får väl se om Fredrik får för sig att gå dit. Linus tycker i varje fall det är jätte roligt att vara där och leka med alla leksaker och kolla på alla barnen.

Fredag blir nog ganska lugn, för på lördag SMÄLLER det. Då ska vi in och heja på Fredrik när han springer Göteborgsvarvet:) och vad jag har hört så ska det bli kanonväder, 25 grader och SOL (för ovanlighetens skull). Den kommer säkert att hålla i sig nu när jag ska börja jobba och allt, men näää jag är inte bitter!
INTE ALLS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0