5 år.

Igår firade jag och Fredrik vår 5- års dag. Kvällen började med att vi gick ut och åt på en italiensk restaurang. Testade babybläckfisk som förrätt och det var ingen höjdare. Det är svårt att förklara hur den smakade, luktade skaldjur men när jag åt den var det som att tugga på en seg bit med brosk i. Smakade väl egentligen inte så mycket alls.
Varmrätten var desto godare; Oxfilé inlindad i parmaskinka, gratinerad med mozzarella. Serverades med potatis och stekt paprika med svamp. Saknade dock lite sås.

Efter restaurangbesöket tog vi en taxi till Bergakungen där vi bokat biljetter till VIP- bion. Vi såg på filmen Inception.
  Det var en av de bästa filmerna jag sett. Den var väldigt svår och man är verkligen tvungen att hänga med varenda sekund i filmen, annars tappar man bort sig och förstår inte särskilt mycket. Fredrik som var lite trött hade vi något tillfälle slumrat till och efter filmen sa han att han inte förstod någonting av filmen. Jag däremot började tänka till efteråt om hur det verkligen låg till. För trots att filmen var slut så hade inte alla pusselbitar fallit på plats. Jag kan nog tänka mig att se den igen, tror man är mer uppmärksam när man ser den andra gången.

Jag rekommenderar filmen till er som klarar av att se en film nonstop i 2 1/2 h utan att tappa fokus.

Sen vill jag passa på att rekommendera att gå på VIP- bio. Det är perfekt om man inte går på bio särskilt ofta och vet att filmen kommer vara värt pengarna.

"SF Bios exklusiva VIP-salong är utrustad med 44 extra breda, justerbara skinnfåtöljer och vacker ekparkett. Benutrymmet är väl tilltaget och tekniken omsorgsfullt utvald.

Salongen har en egen bar som öppnar en timme innan filmstart. Läsk och popcorn ingår i priset."

Kvällen var helt perfekt med god mat, (förutom bläckfisken) bra service och en grymt bra film. Vi borde unna oss fler sådana kvällar.







Kommentarer
Postat av: mammsen

Vad bra att ni hade trevligt :) det hade jag med ,, med värdens underbaraste lilla prins han är ju så rolig nu ...

2010-09-13 @ 07:29:00
Postat av: sarah - flickan myndigheterna glömde

Hej Anna,

Jo jag minns dig och din blogg.

Roligt att du fortfarande hänger med i min resa att få min röst hörd. Jag har ännu inte läst VR, måste vänta tills den kommer i butiken imon.

Tack för dina ord, du anar inte hru de värmer. Kramar

2010-09-15 @ 20:46:37
URL: http://youcanrunbutyoucanthide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0