BokRea!

Veckan har varit hektisk, jag har varit hemma med Linus som haft magsjuka. Fredrik var hos min mamma för att garantera att han inte blev sjuk igen. Det är som sagt inte gratis att vara borta från jobbet och vi ville inte ta några risker.

Det började med att Fredrik kom hem efter att ha hämtat Linus på dagis i tisdags, då hade de varnat honom om att det gick magsjuka på dagis och att allt fler blev smittade.

 Det gick inte mer än några timmar, klockan var runt midnatt. Jag vaknar av att jag hör Linus spy och det första jag tänkte var "ÅÅÅÅH NEEEEEJ!!! HAN HAR ÅKT PÅ MAGSJUKA." När jag vaknat till liv,(vilket jag gjorde på en milli sekund) fått upp Linus ur sängen och tänder lampan inser jag hur mycket spya det är. Kan säga att jag fick kväljningar ett antal gånger när jag skulle göra rent efter honom.
  På onsdagen och torsdagen var det helt lugnt. Han spydde ingenting och visade inga som helst tecken på att han var sjuk. Men det var visst lugnet före stormen. På torsdag eftermiddag börjar han spy igen och allt han åt och drack spydde han upp. Sen kom febern, den gick från normaltemp till 39,9 utan att jag ens hann blinka. Febern gick ner med hjälp av Alvedon och Ipren men efter 5-6 timmar steg den igen. Fick hålla på att proppa honom med suppar var sjätte timme. På fredagen blev jag lite orolig över att Linus började bli uttorkad så jag ringde sjukvårdsupplysningen och de gav mig ett "recept" på hemmagjord vätske- ersättning. Efter det samtalet fick jag endast ge honom ersättningen och den fick bara drickas med tesked. Annars var risken stor att han skulle spy igen.

Efter att jag började ge vätske- ersättningen har han inte spytt men han har fortfarande de där härligt lösa bajsblöjorna så han blir hemma från dagis imorgon med.

Efter denna underbara vecka behövde jag komma bort en stund idag. Jag tog mig en promenad till Nödinge för att se om jag kunde hitta några böcker på bokrean. Och visst gjorde jag det. En bok till mig, en sagobok till Linus och en bok med recept på olika sallader. Den sista boken köpte jag mest för att den såg spännande ut på framsidan och att den fick mig att tänka på sommarn med alla goda sallader vi kommer äta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0