Inskolning

Vi är inne på sista veckan med inskolningen på dagis och vi har inte haft någon vidare tur. Först fick Linus feber på onsdag kväll så han missade torsdag och fredag förra veckan. I måndags blev Fredrik dålig, så nu är det jag som skolar in lillfisen. Vår familj har nog fått en chock av alla bakterier som härjar på dagis.
  Idag känner jag mig lite tung i huvudet men det ska nog gå bra. Det är ju tur att Linus anpassar sig så lätt och tycker det är roligt och spännande att vara på dagis. Det är lite jobbigt att säga hejdå eftersom han blir så ledsen men hans fröken säger att det är lätt att få honom på andra tankar och att gråten slutar en kort stund efter jag gått.

Nästa vecka ska han börja gå där på heltid och det blir långa dagar för honom, ska bli spännande att se hur han kommer reagera på omställningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0